יש עתיד מציבה אולטימטום: אין הסכמות ללא כינוס הוועדה

    איתי גדסי 1 Comment on יש עתיד מציבה אולטימטום: אין הסכמות ללא כינוס הוועדה

    אולטימטום חדש מבית המפלגה הגדולה באופוזיציה. ביש עתיד דורשים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ומאיימים שלא להגיע להסכמות לפני כן

    צילום: אבשלום ששוני, יונתן סינדל - פלאש 90
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההידברות בבית הנשיא: ביש עתיד מערימים קשיים חדשים בשיחות המשא ומתן על הרפורמה המשפטית. בסיעה הודיעו היום (ראשון) כי לא יגיעו להסכמה ולחקיקה בנושא הרפורמה, לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים ותחילת עבודתה.

    זאת, לאור הערכות במערכת הפוליטית לפיה שר המשפטים לוין לא מתכוון לכנס את הוועדה ולמנות שופטים בשלב זה, בשל הרכבה הנוכחי של הוועדה, אותה ניסה לשנות בחקיקת חוקי הרפורמה המשפטית. בהרכב הנוכחי לא צפוי לוין להשיג רוב למינוי שופטים האוחזים בתפיסת עולם שמרנית.

    עוד הודיעו בסיעה כי: "כל ההסכמות שיהיו או לא יהיו, ינתנו רק במסגרת הסכמה כוללת על כל הסעיפים והתחייבות לסוף הדיונים על החוקים הנוגעים לשיטת המשטר בישראל".

    הרכבה הנוכחי של הוועדה לבחירת שופטים הוא: שני שרים: שר המשפטים שעומד בראש הוועדה ושר נוסף, שני חברי כנסת – לפי הנוהג אחד מהקואליציה והשני מהאופוזיציה, שלושה שופטים ושני נציגי לשכת עורכי הדין.

    בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן התייחס הבוקר לאירוע בו חטף את המגפון של מפגינה בניו יורק וטען כי המפגינים אלימים תקפו אותו  ואת רעייתו, דרכו על רגלה

    בתיעוד שהופץ מהמקום נראים המפגינים מטרידים את רוטמן בהליכה רציפה אחריו תוך שדוחפים אמצעי הגברה צמוד לגופו. "קבוצה קטנה של מפגינים אלימים התקיפה אותי ואת אשתי כשהלכנו בשעת לילה מאוחרת בניו-יורק", כתב רוטמן. הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאישתי חנה על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות.

    "המאבטחים הזמינו משטרה, תיארנו להם איפה אנחנו, והמשכנו ללכת, כשאנחנו מתעלמים מהמפגינים. באיזשהו שלב המפגינים הבינו שאנחנו לא מתרגשים מהם, ואז הם הצמידו לנו לאוזן מגפון (תקיפה לכל דבר) וצעקו. גם אני וגם המאבטחים אמרנו להם שוב ושוב להפסיק ולהתרחק והם המשיכו.

    "אחרי כל האזהרות, לקחתי למפגינה את המגפון שהיא דחפה לי לאוזן בלי לגעת בה כמובן. לאחר כחצי בלוק הגענו למקום שיכולנו להיכנס אליו ולהמתין למשטרה. המשטרה ליוותה אותי למלון, והאירוע נגמר.

    "בשולי הדברים, אך בכלל לא בשולי חשיבותם", הוסיף רוטמן. "במהלך השבת, וגם בביקור ביום חמישי, הקהילה היהודית כאן קיבלה אותי בשמחה רבה. בכבוד ובהערכה. יש תמיכה רבה ועידוד בקידום הרפורמה, אבל אפילו המעט שלא מסכימים, באו וכיבדו. התוקפים האלימים הגיעו מישראל. כמו שבישראל הם מייצגים קבוצה קטנה ואלימה, כך גם כאן.

    הוא הבהיר: "מותר להפגין, אסור לתקוף פיזית ולהטריד חברי כנסת". והדגיש: "העובדה שיאיר לפיד ובני גנץ לא מגנים את המתקפות האלימות על חברי כנסת, ואפילו מעודדים אותם, מעידים יותר מכל דבר אחר שהם הפכו להיות אופוזיציה למדינה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מדינה המתנהלת באיומים כבר אינה מדינה עצמאית ובוודאי לא דמוקרטיה הרי האיומים אינו רק להוציא אנשים לרחוב אלה לשרוף את כל המועדון